هـــفـــت شــــهــــر عــــــشـــــق

هـــفـــت شــــهــــر عــــــشـــــق

هفت شهر عشق را عطار گشت ، ما هنو ز اندر خم یک کو چه اییم
هـــفـــت شــــهــــر عــــــشـــــق

هـــفـــت شــــهــــر عــــــشـــــق

هفت شهر عشق را عطار گشت ، ما هنو ز اندر خم یک کو چه اییم

سخنی از بزرگان ادب(قسمت اول)

1.بزرگترین عیب برای دنیا همین بس که بی‌وفاست.

(حضرت علی علیه‌السلام) 

۲. آرزو دارم روزی این حقیقت به واقعیت مبدل شود که همه‌ی انسان‌ها برابرند.

(مارتین لوتر‌کینگ)

  3. بهتر است روی پای خود بمیری تا روی زانو‌هایت زندگی کنی.
(رودی)

  ۴. بر روی زمین چیزی بزرگتر از انسان نیست و در انسان چیزی بزرگتر از فکر او.
(همیلتون)

  ۵. عمر آنقدر کوتاه است که نمی‌ارزد آدم حقیر و کوچک بماند.
(دیزرائیلی) 

۶. چیزی ساده تر از بزرگی نیست آری ساده بودن همانا بزرگ بودن است.
(امرسون) 

۷. به نتیجه رسیدن امور مهم، اغلب به انجام یافتن یا نیافتن امری به ظاهر کوچک بستگی دارد.
(چاردینی)

  ۸. آنکه خود را به امور کوچک سرگرم می‌کند چه بسا که توانایی کارهای بزرگ را ندارد.

(لاروشفوکو) 

۹. اگر طالب زندگی سالم و بالندگی می باشیم باید به حقیقت عشق بورزیم.

(اسکات پک)

  ۱۰. زندگی بسیار مسحور کننده است فقط باید با عینک مناسبی به آن نگریست.

(دوما) 

۱۱. دوست داشتن انسان‌ها به معنای دوست داشتن خود به اندازه ی دیگری است.
(اسکات پک)

۱۲. عشق یعنی اراده به توسعه خود با دیگری در جهت ارتقای رشد دومی.

(اسکات پک)

  ۱۳. ما دیگران را فقط تا آن قسمت از جاده که خود پیموده‌ایم می‌توانیم هدایت کنیم.
(اسکات پک)

  ۱۴. جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست.
(محمد حجازی) 


سخنی از بزرگان ادب(قسمت دوم)

15. هنر، کلید فهم زندگی است.

(اسکار وایله) 

۱۶. تغییر دهندگان اثر گذار در جهان کسانی هستند که بر خلاف جریان شنا می‌کنند.

(والترنیس)

  ۱۷. اگر زیبایی را آواز سر دهی، حتی در تنهایی بیابان، گوش شنوا خواهی یافت.

(خلیل جبران)

  ۱۸. روند رشد، پیچیده و پر زحمت است و در درازای عمر ادامه دارد.

(اسکات پک)

  ۱۹. در جستجوی نور باش، نور را می‌یابی.

(آرنت) 

۲۰. برای آنکه کاری امکان‌پذیر گردد دیدگان دیگری لازم است، دیدگانی نو.
(یونک)

  ۲۱. شب آنگاه زیباست که نور را باور داشته باشیم.

(دوروستان)

۲۲. آدمی ساخته‌ی افکار خویش است فردا همان خواهد شد که امروز می‌اندیشیده است.
(مترلینگ) 
۲۳. اگر دریچه های ادراک را شسته بودند، انسان همه‌ چیز را همان گونه که هست می‌دید: بی‌انتها.
(بلیک)

  ۲۴. برده یک ارباب دارد اما جاه‌طلب به تعداد افرادی که به او کمک می‌کنند.
(بردیر فرانسوی)

  ۲۵. هیچ وقت به گمان اینکه وقت دارید ننشینید زیرا در عمل خواهید دید که همیشه وقت کم و کوتاه است.

(فرانکلین) 

۲۶. نباید از خسته بودن خود شرمنده باشی بلکه فقط باید سعی کنی خسته آور نباشی.
(هیلزهام)

  ۲۷. هر قدر به طبیعت نزدیک شوی، زندگانی شایسته تری را پیدا می‌کنی.

(نیما یوشیج)

  ۲۸. اگر زمانی دراز به اعماق نگاه کنی آنگاه اعماق هم به درون تو نظر می‌اندازند.
(نیچه)


آرامش با رنگها در زندگی

کاربرد رنگها             

 

 * برای لاغر شدن ...
از بشقاب و رومیزی آبی رنگ استفاده کنید. رنگ آبی اشتها را کم می‌کند .??

 

* اگر کم خواب هستید ...
وسایل اتاق خواب را به رنگ بنفش درآورید یا از چراغ خواب به رنگ بنفش استفاده کنید .
رنگ بنفش آرامش دهنده و خواب‌آور است .

 

* اگر از کم خونی رنج می‌برید...
میوه‌های قرمز رنگ مانند گیلاس ، توت فرنگی و گوشت قرمز مصرف کنید. ?

 

 * اگر بی‌حال و حوصله هستید...
رنگ نارنجی را انتخاب کنید، هنگام استحمام صبحگاهی از حوله و ابزار نارنجی استفاده کنید،
رنگ نارنجی بی‌حالی شما را از بین می‌برد

 

* اگر مشکلی پیش روی شماست ...
از رنگ نیلی استفاده کنید، رنگ نیلی کمک می‌کند تا بهتر بیندیشید .??

 

* اگر مضطرب هستید و فشار عصبی طاقت شما را بریده است ...
از رنگ سبز استفاده کنید. رنگ سبز آرامبخش است و فشار خون را کاهش می‌دهد . ??

 

* افراد افسرده لباس زرد رنگ بپوشند...
غذاهای زرد بخورند و رنگ زرد را اطراف خود بجویند .
رنگ زرد سطح انرژی را بالا برده و مانع افسردگی می‌شود?

 

تقدیم به ذهنهای زیبای مواظب روح روان و جسم خود باشید .

عشق مادر

                                        " تقدیم به همه مادران دنیا "      
                                                 ...................

در عالم کودکی به مادرم قول دادم  ...

که تا همیشه هیچ کس را بیشتر از او دوست نداشته باشم ،
مادرم مرا بوسید و گفت : نمی توانی عزیزم !

گفتم می توانم، من تو را از پدرم و خواهر و برادرم بیشتر دوست دارم.

مادر گفت یکی می آید که نمی توانی مرا بیشتر از او دوست داشته باشی..

نوجوان که شدم دوستی عزیز داشتم ،ولی خوب که فکر می کردم مادرم را بیشتر دوست داشتم.

معلمی داشتم که شیفته اش بودم ولی نه به اندازه مادرم...

بزرگتر که شدم عاشق شدم ،
خیال کردم نمی توانم به قول کودکی ام عمل کنم ...!
ولی وقتی پیش خودم گفتم کدامیک را بیشتر دوست داری باز در ته دلم این مادر بود که انتخاب شد...

سالها گذشت و یکی آمد...
 یکی که تمام جان من بود...

همانروز مادرم با شادمانی خندید و گفت دیدی نتوانستی...
و من هرچه فکر کردم او را از مادرم و از تمام دنیا یشتر می خواستم.

او با آمدنش سلطان قلب من شده بود.

من نمی خواستم و نمی توانستم به قول دوران کودکیم عمل کنم...

آخر من خودم هم مادر شده بودم...

                                                               " روز مادر مبارک "

اسمتون ...جدی نگیرید !؟

                                     اسمتون با چه حرفی شروع میشه !!!؟؟؟
                                                ...............................
                                                          
ﺍﻟﻒ : ﻣﻐﺮﻭﺭ ﻭ ﺧﻮﺷﮔﻞ
ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺯﻳﺮﮎ
ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﻐﺮﻭﺭ ﻭ ﺩﺳﺖ ﻧﻴﺎﻓﺘﻨﻲ
ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﺧﻨثی
ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺁﺭﺍﻡ ﻭ ﺳﺮ ﺑﻪ ﺯﻳر
ﺣﺴﻮﺩ

ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﯾﺪ
ﺑﺎﺣﺎﻝ ﻭ ﺧﻮﺵ ﮔﺬﺭﻭﻥ ﻭ ﻟﻮﺱ
ﮐﻴﻨﻪ ﺍﯼ
ﺑﻪ ﻣﺎﺩﻳﺎﺕ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﻣﻴﺪﻫﯿﺪ
ﻋﺸﻖ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﻣﻘﺪﺱ ﺗﺮﻳﻦ ﭼﻴﺰ ﺍﺳﺖ
ﻋﺎﺷﻖ ﮔﺎﻫﯽ ﺍﻭﻗﺎﺕ ﭘﺸﯿﻤﺎﻥ
ز :  ﺳﺎﺩﻩ ﻭ ﺑﯽ ﮐﻴﻨﻪ
ﺩﺍﺭﺍﯼ ﻋﻤﺮﯼ ﮐﻮﺗﺎﻩ
ﺩﺳﺖ ﻭ ﺩﻟﺒﺎﺯ ﺗﺮﻳﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ
ﺑﺎ ﺳﻴﺎﺳﺖ
ﺑﯽ ﺻﺪﺍ ﻧﻴﺶ ﻣﻴﺰﻧﯾﺪ
ﺍﺑﺮﺍﺯ ﻋﺸﻖ ﺑﻠﺪ ﻧﻴﺴﺗﯿﺪ
ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺯﻭﺩ ﺭﻧﺞ
ﭘﺮﺣﺮﻑ
ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﻭ ﺍﻏﻠﺐ ﻻﻏﺮ
ﭘﻮﻝ ﺩﻭﺳﺖ ﻭﻟﯽ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ
ﻑ : ﻣﺸﮑﻼﺗﺶ ﺭﺍ ﺑﺮﻭﺯ ﻧﻤﯽ ﺩﻫﺪ.
ﻫﻮﺱ ﺑﺎﺯ ﻭ ﺑﯽ ﮐﯿﻨﻪ
ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﻮﺫﯼ ﻭ ﺑﺎ ﺳﻴﺎﺳﺖ
ﻋﻤﺮ ﺑﻠﻨﺪ
ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎﻳﯽ ﭘﻴﭽﻴﺪﻩ
ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻨﯽ
ﻫﻨﺮﻣﻨﺪ ﻭﻟﯽ ﮐﻤﯽ ﻣﻐﺮﻭﺭ
ﻣﻬﻤﺎﻥ ﻧﻮﺍﺯ
ﺑﺎ ﺍﺣﺴﺎﺱ
ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺗﺮﻳﻦ ﺍﻓﺮﺍد ...